Zamieszczone przez mplutek
Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez mplutekTo obowiązek podczas przeglądu technicznego
Nie tak do konca. Jezdzacy z "fabryczna" instalacja zwracaja uwage na fakt, ze reduktor ktory jest montowany dzis to nie reduktor jaki byl montowany kilka lat temu. Z wtryskami tez cos sie dzieje, bo stare jezdzily po 100kkm bez problemow, a nowe po 20kkm maja rozjazdy i nie da sie auta ustawic.
Sam jestem ciekaw, jak tam wytrzymają moje Hanki, bo to już nie to samo co kiedyś (wątek na lpg-forum) - póki co, 10 tys. bez zająknięcia.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andrzej.P
No i to jest chore. U mnie na przeglądzie po 10 tys. spytali, czy wszystko OK, czy mam do czegoś uwagi, zajrzeli na wykres i parametry, wymienione zostały tylko filtry i w drogę.
Komentarz
-
-
ja byłem niedawno na przeglądzie samochodu u jednego z dealerow w woj. łódzkim i pomomo, że mają obowiązek włączania dotrysku paliwa to miły Pan poinformował mnie z rozbrajającą szczerością, że mapy które dostali nie działają tzn. dotrysk jest zaznaczony w systemie ale się nie włącza I chyba miał rację bo nie widzę ubytku paliwa...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftNajwidoczniej pan dysponuje nedzna wiedza, z zakresu dzialania systemu LPG...Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Witam.
Jestem nowym forumowiczem ale podzielę się swoimi informacjami na ten temat.
Mianowice auto odebrałem na początku kwietnia tego roku. Po dwóch tygodniach bezproblemowej jazdy udałem się na przegląd podstawowy gazu po 1000 km. W serwisie pan poinformował mnie, że wgrano nowe oprogramowanie.
Niczego nie świadomy wróciłem do domu ucieszony, że mam nowy soft.
Z racji tego, że lubię poczytać o czymś czym się poruszam zarejestrowałem się na tym forum.
A tu dowiaduje się o wielkim wałku z dotryskiem gazu i wadliwymi sprężynami. Wkurzyłem się bardzo. Zakupiłem kabelek na necie i ściągnąłem oprogramowanie ze strony LANDI. No i oczywiście dotrysk załączony, ale zauważyłem że w tabelce gdzie są wartości procentowe dotrysku benzyny w zależności od obciążenia są wszędzie wartości „0” . Postanowiłem sprawdzić ile to rzeczywiście pobiera paliwa. Po przejechaniu 4100 km na gazie z dotryskiem kiedy jechałem do serwisu na wymianę gwarancyjną sprężyn tylnich dolałem do pełna tylko 21 litrów benzyny. Więc z moich wyliczeń wynikało, że auto przepaliło około 0,5l/100km. Dla mnie rewelacja bo to oznacza tylko
ok. 3 pln/100km i raczej żadnego dotrysku instalacja nie realizuje. Na potwierdzenie dodam, że teraz mam przejechane 10kkm w tym wypad wakacyjny z prędkościami autostradowymi 150km/h na odcinku najmniej 1kkm. Wskazówka trzyma nadal full pomimo przejechania blisko 5kkm z dotryskiem benzyny. Więc spieszę z informacją, że pomimo zaznaczonej opcji dotrysku u mnie w instalacji paliwa nadmiernie nie ubywa, a jeśli to tylko na rozruchy samochodu.
Dlatego IMHO opcja dotrysku może być załączona byle były wartości „0” pod wszystkimi obciążeniami w tabelce.
Ale nadal twierdzę, że jest to bardzo irytujące jak można robić klienta w bambuko bez jego wiedzy i przyzwolenia, na dodatek widzę, że odbywa się to różnie w zależności od ASO .
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Tydzień temu miałem wymienione wtryski gazowe na nowe. Wgrano mi nową mapę. Wszystko wyglądało, że jest super, ale niestety tylko przez klika dni. Nie mówię, że jest strasznie źle, ale silnik zdaje się jakby pracował czasami trochę nierówno na biegu jałowym, zarówno na LPG jak i na noPb. To byłoby do przeżycia, ale dzisiaj pojechałem na przegląd rejestracyjny i na analizatorze spalin wyszło, że węglowodorów HC jest ok. 160ppm, a podobno powinny być minimalne wartości. Dowód podbili, ale poradzili to skonsultować z gazownikiem. Żeby to był stary samochód, co ma 15 lat to bym sprawę olał. Zadzwoniłem do ASO i dostałem tylko potwierdzenie moich przypuszczeń, że ich wiedza nt regulacji kończy się na etapie wgrania nowej mapy. Gwarancja na gaz kończy mi się dokładnie za tydzień, więc sprawa pilna. Teraz czas na pytania Czy jak pojadę do gazownika z listy na stronie LandiRenzo to skasuje mnie za regulację? Czy będzie mógł zrobić to po mojemu, czyli ograniczyć dotryski do absolutnego minimum, czyli najlepiej obyć się bez nich i nie naruszy to gwarancji(z drugiej strony to gwarancja jest i tak u schyłku)? Z czego bierze się to przekroczenie HC? Tak jakby nie dopalał paliwa... Dzięki za wszelkie rady
Komentarz
-
-
Witam po dość długiej przerwie. Kilka spraw do poruszenia i informacji w międzyczasie się pojawiło...
Stwierdzam po kilku tysiącach kilometrów jazdy po autostradach (wczasy w Chorwacji) że albo te dotryski PB nie działają albo włączają się grubo pow.4600 obr/min (pow.~150 km/h) Nie podpinałem się pod kompa żeby to sprawdzać "organoleptycznie" a tylko zaufałem ASO które przy odbiorze auta z salonu poinformowało mnie o tych (niby?) dotryskach. Dlatego założyłem ten wątek...
Kolega z pracy który ma OIIFL kupioną na przełomie 2012/2013 był niedawno na przeglądzie przy 15 tys.km (ASO w Tarnowskich Górach) i pytał ich o to wgrywanie softwaru z dotryskami. Powiedziano mu że między Skoda a Landi Ranzo teraz ostro iskrzy, chodzą pisma i że chcą się wycofać z tych dotrysków mimo że LR się przy nich upiera... Na razie rzeczywiście wgrywają odgórnie to samochodom flotowym... Może nagonka na nich w necie albo ostre sprzeciwy klientów to spowodowały że teraz jest ostre tarcie na linii Skoda-Landi Renzo. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Za kilka dni jadę na swój pierwszy przegląd przy 15 tys.km do Emidy to się może coś dowiem i podpytam jak teraz wygląda sprawa wgrywania tych dotrysków i nastawień w moim aucie co niby jest a jakby go nie było (nie to żebym był z tego powodu zmartwiony )
Tydzień temu napisał do mnie na priv a potem dzwonił dziennikarz z TVN (Turbo Kamera - pozdrawiam przy okazji jeśli Pan z TVN-u to czyta...) po moim mailu do nich sprzed kilku miesięcy kiedy to byłem wkurzony postępowaniem Skody. Chcieliby nakręcić reportarz na ten temat ale powiedziałem jak sytuacja wygląda teraz, że nie widzę żeby mi benzyny ubywało i generalnie że mi już przeszło. Nie będę toczył wojny z ASO skoro nie mam tak naprawdę (odpukać) żadnych złych efektów ich działalności, nie mam żadnej korespondencji z nimi w tym temacie itd. Pytał się pan dziennikarz czy może znam osoby które mają jakieś potwierdzone przypadki padania tych wtryskiwaczy LPG, głowic i generalnie widzących rzeczywiste wredne działanie tych niby dotrysków. Powiedziałem że osobiście nikogo nie znam - tyle co wyczytałem i "spotkałem się" z tym forum OCP. Jeśli ktoś chce wystąpić w telewizji, ma jawne dowody wrażej działalności Skody i ma czas na takie zabawy to mogę dać namiary telefoniczne i personalne na Turbo Kamerę to może jeszcze będą tym zainteresowani. Ja ani czasu ani przede wszystkim złości i chęci do machania szabelką na ASO Skody nie mam... Zwyczajnie przeszło mi już, co nie znaczy że za jakiś czas może się to zmienić :wink:
Komentarz
-
-
Sam reportaż może by pomógł oficjalnie wyjaśnić po co to i dlaczego robią. Oraz decyzje na przyszłość. Mam przegląd za niedługo i uruchamiam ponownie dotrysk. Sprawdzę po włączeniu wtedy na kompie czy rzeczywiście jest ten udział i czy rzeczywiście przełącza sie na gaz. Tam będzie to najbardziej widoczne i wiarygodne. Jak już pisałem ja miałem włączony całkowity udział benzyny powyżej 4500 obrotów oraz dotrysk 5-7% w zależności od ciśnienia. Więc jadąc około 150-160 jechałbym na benzynie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez renegat83Teraz czas na pytania Czy jak pojadę do gazownika z listy na stronie LandiRenzo to skasuje mnie za regulację? Czy będzie mógł zrobić to po mojemu, czyli ograniczyć dotryski do absolutnego minimum, czyli najlepiej obyć się bez nich i nie naruszy to gwarancji(z drugiej strony to gwarancja jest i tak u schyłku)? Dzięki za wszelkie rady
Gazownik nie ustawi Ci instalacji po twojemu tylko tak aby ona poprawnie działała i nie sprawiała kłopotów.
Komentarz
-
-
Ciekawe jak do "nowej" praktyki ma się instrukcja do instalacji LPG która na stronie 5 mówi jasno w jakich warunkach auto przełącza się z LPG na BP (http://instrukcja-obslugi-pdf.com/dref/3633385). Jak kupowałem auto to była obowiązująca specyfikacja i z tego co mi rzecznik powiedział ona mnei obowiązuje...
No nic przegląd już za miesiąc już się obawiam...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oldbrotherWitam po dość długiej przerwie. Kilka spraw do poruszenia i informacji w międzyczasie się pojawiło...
Stwierdzam po kilku tysiącach kilometrów jazdy po autostradach (wczasy w Chorwacji) że albo te dotryski PB nie działają albo włączają się grubo pow.4600 obr/min (pow.~150 km/h) Nie podpinałem się pod kompa żeby to sprawdzać "organoleptycznie" a tylko zaufałem ASO które przy odbiorze auta z salonu poinformowało mnie o tych (niby?) dotryskach. Dlatego założyłem ten wątek...
Kolega z pracy który ma OIIFL kupioną na przełomie 2012/2013 był niedawno na przeglądzie przy 15 tys.km (ASO w Tarnowskich Górach) i pytał ich o to wgrywanie softwaru z dotryskami. Powiedziano mu że między Skoda a Landi Ranzo teraz ostro iskrzy, chodzą pisma i że chcą się wycofać z tych dotrysków mimo że LR się przy nich upiera... Na razie rzeczywiście wgrywają odgórnie to samochodom flotowym... Może nagonka na nich w necie albo ostre sprzeciwy klientów to spowodowały że teraz jest ostre tarcie na linii Skoda-Landi Renzo. Zobaczymy co z tego wyniknie.
Za kilka dni jadę na swój pierwszy przegląd przy 15 tys.km do Emidy to się może coś dowiem i podpytam jak teraz wygląda sprawa wgrywania tych dotrysków i nastawień w moim aucie co niby jest a jakby go nie było (nie to żebym był z tego powodu zmartwiony )
Tydzień temu napisał do mnie na priv a potem dzwonił dziennikarz z TVN (Turbo Kamera - pozdrawiam przy okazji jeśli Pan z TVN-u to czyta...) po moim mailu do nich sprzed kilku miesięcy kiedy to byłem wkurzony postępowaniem Skody. Chcieliby nakręcić reportarz na ten temat ale powiedziałem jak sytuacja wygląda teraz, że nie widzę żeby mi benzyny ubywało i generalnie że mi już przeszło. Nie będę toczył wojny z ASO skoro nie mam tak naprawdę (odpukać) żadnych złych efektów ich działalności, nie mam żadnej korespondencji z nimi w tym temacie itd. Pytał się pan dziennikarz czy może znam osoby które mają jakieś potwierdzone przypadki padania tych wtryskiwaczy LPG, głowic i generalnie widzących rzeczywiste wredne działanie tych niby dotrysków. Powiedziałem że osobiście nikogo nie znam - tyle co wyczytałem i "spotkałem się" z tym forum OCP. Jeśli ktoś chce wystąpić w telewizji, ma jawne dowody wrażej działalności Skody i ma czas na takie zabawy to mogę dać namiary telefoniczne i personalne na Turbo Kamerę to może jeszcze będą tym zainteresowani. Ja ani czasu ani przede wszystkim złości i chęci do machania szabelką na ASO Skody nie mam... Zwyczajnie przeszło mi już, co nie znaczy że za jakiś czas może się to zmienić :wink:
W ASO powiedziano mi że nowe wtryski są lepsze niż poprzednie i nie powinny już tak szybko paść ale ja im tam nie wierze mam jeszcze trochę do końca gwarancji więc sobie
będę intensywnie testował.
Jeśli TVN szuka tematów na reportaż to chętnie wypowiem się o sprężynach bo problem również dotyczy mnie (SAP i ASO nie zgodziło się na wymianę sprężyn mimo że samochód jest na gwarancji)
Komentarz
-
-
Dotrysk benzyny na LPG
Witam kolegów,
Zawędrowałem na forum po 5 latach jeżdzenia Octavią. Dopiero po 5 latach a zmusiła mnie do tego Octavia II FL kombi 1.6 MPI. Poprzednia, którą jeździłem ( II, kombi 1.9 TDI 4x4 elegance) przez 400 000 przejechanych kilometrów nie sprawiła mi żadnego problemu poza eksploatacyjnymi (wymiany olejów, filtrów itp itd., sprzęgło nie robione do 400 000km, turbina też nie).
Wracając do tematu, octavka aktualna, którą użytkuję od nowości czyli od odbioru z salonu 9 kwietnia 2013 zrobiła już 32 tys km. Na pierwszym przeglądzie po 1000 km faktycznie gdy odbierałem auto, serwisant powiedział mi co zrobiono: " zaktualizowano oprogramowanie sterownika lpg". Przytaknąłem nie spodziewając się co to naprawdę znaczyło. Facet powiedział mi jeszcze, że teraz auto będzie lepiej jeździło. Co okazało się prawdą, bo na niemieckich autostradach żwawo sobie zaczęło poczynać (bo okazuje się że na benzynie
Przy przeglądzie po 15 tys. km w lipcu tego roku zwróciłem uwagę serwisowi, że auto na trasie pali mi dużo benzyny. Na 500 km trasie schodzi cały zbiornik gazu i ponad 1/4 benzyny. A gdy trasa była np. Katowice-Wrocław to gazu schodziło pół zbiornika i pół zbiornika benzyny.
Odpowiedź serwisu na piśmie - bo tak sobie zażyczyłem - auto powyżej 140 km/h jedzie na benzynie.
Chciałem na piśmie, bo auto jest służbowe i mam zalecenie jazdy na gazie a ciągle w firmie widzą, że dotankowuję benzynę.
Serwis poinformował mnie, że wszystko jest w porządku i tak ma być.
Przy przeglądzie po 30 km (zrobionym na początku września 2013) znowu na to zwróciłem uwagę serwisu, ponieważ starałem się jeździć na trasach autostradowych z prędkościami poniżej 140 km/h a paliwo i tak schodziło. Wolniej ale schodziło.
Tym razem odpowiedź serwisu była, że auto jak długo jadę na autostradzie, nawet z prędkością 130km/h ma mocno nagrzany silnik i przeciążony i system też prząłącza na benzynę.
Lekko się wk......em choć to auto służbowe - ale jaki jest sens tej instalacji jak po 30 000 km zrobiliśmy analizę kosztów tego auta i jest na wyższym poziomie niż posiadane w firmie auta w dieslu.
Dla mnie to auto z taką instalacją to porażka.
_______________________________________
Off topic jeszcze: mam też problem ze sprężynami, radio w tym aucie to chyba nie ma wzmacniacza antenowego bo nie łapie większości stacji poza miastami, hałas w środku jest niemiłosierny. I pisze to człowiek, który jeździł 4 lata Octavią w dieslu i był zachwycony.
Komentarz
-
-
Ja na Twoim miejscu tzn Twojej firmy w której pracujesz poprosił o demontaż tej instalacji a przyczynę bym podał że nie przynosi ona oszczędności.
Poszukał bym na forum dobrego gazmena i założył stag 300 premium lub techa 324 wtryski keihiny i reduktor Landi renzo IG1 butle Ci mogą zostawić żeby nie robić więcej dziur w podwoziu i nadwozi aczkolwiek podejrzewam że też założyli ją do jazdy na wstecznym albo do jazdy driftem
I wtedy będziesz śmigał i oszczędzał a benzyny jak zalejesz za 50 zł i jeździsz dużo w trasie to starczy Ci na od 2000 do 4000 tysięcy kilometrów.
A gwarancję na auto od ASO niech sobie cztery litery podetrą bo jak coś padnie to będą się upierać że to z Twojej winy i kasiore będziesz musiał wyłożyć ze swojej kieszeni.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez behemottTym razem odpowiedź serwisu była, że auto jak długo jadę na autostradzie, nawet z prędkością 130km/h ma mocno nagrzany silnik i przeciążony i system też prząłącza na benzynę.
behemott, zewn. serwis LR i ustawienie instalacji, ew. samodzielne wyłączenie dotrysków i przechodzenia na benzynę.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
behemott, trochę Ci się dziwię..... Masz w swojej okolicy dobrego jesli nie bardzo dobrego gazownika tj. http://www.tomanek-gaz.com.pl/ który ogarnia Landi Renzo. Umów się, podjedź nie ustawi jak być powinno i może będziesz zadowolony. Pisze może, bo ja też miałem Landi Renzo i zmieniłem na Staga.
Komentarz
-
Komentarz